Colombia - Reisverslagen van Hanneke Blom - WaarBenJij.nu Colombia - Reisverslagen van Hanneke Blom - WaarBenJij.nu

Colombia

Tijdens deze reis ben ik onder andere te gast bij Mencoldes. Deze organisatie vangt Colombianen op die, op de vlucht voor geweld, terecht zijn gekomen in de sloppenwijken van Bogotá. Elke maand vangt Mencoldes dertig tot veertig nieuwe gezinnen op. Zij krijgen psychosociale hulp om hun trauma’s te verwerken, trainingen om weerbaarder te worden of ondersteuning om een bedrijfje te beginnen.

Ik kom ook in contact met kerken die ‘Geloven in verzoening’ hebben opgestart. In dit project draait het om de vraag hoe mensen met een
traumatisch verleden verder kunnen leven. Studenten van het Doopsgezinde Seminarie krijgen trainingen om te werken aan
verzoening en vergeving bij mensen die leven met trauma’s en wantrouwen. Inge Landman, uitgezonden medewerker van
Kerk in Actie rust deze studenten toe.

Recente Reisverslagen:

03 November 2015

Top ontmoetingen

29 Oktober 2015

Bijkomen en genieten van de laatste dagen!

28 Oktober 2015

Zaaien en oogsten

26 Oktober 2015

Alle kleuren van de regenboog

23 Oktober 2015

Op weg naar vrede
Hanneke

Welkom op mijn weblog! Hier kun je alles lezen over mijn reis naar Colombia. Ik ga met een groepsreis van Kerk in Actie mee. Ik hoop een beter beeld te krijgen van het ontwikkelingswerk wat Kerk in Actie daar doet en iets voor de mensen daar te kunnen betekenen.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 7168

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

Colombia

Landen bezocht: