Te gast in El Garzal - Reisverslag uit Barrancabermeja, Colombia van Hanneke Blom - WaarBenJij.nu Te gast in El Garzal - Reisverslag uit Barrancabermeja, Colombia van Hanneke Blom - WaarBenJij.nu

Te gast in El Garzal

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

21 Oktober 2015 | Colombia, Barrancabermeja

Zodra wij er klaar voor zijn begint de kerkdienst. De kerkdienst begint normaal om 6 of 7 uur s morgens. Speciaal voor ons hebben ze gewacht (het is 10 uur ) of het is een extra dienst. Dat is al bijzonder! Het verblijf hier krijgt echter nog meer betekenis. Onze komst wordt gezien als een gedeeltelijke vervulling van de boodschap van God die zij hebben ontvangen en hun de kracht geeft om op het land te blijven en niet te vluchten voor de bedreigingen. Maar te vertrouwen op hulp van buitenaf en de belofte dat hun verhaal gehoord wordt in de wereld en mensen hun komen bezoeken. Ik ga er nog meer over schrijven, maar het wordt tijd om mijn bed op te zoeken om weer energie op te doen voor morgen.

  • 21 Oktober 2015 - 13:26

    Tante Gerda:

    Hoi Hanneke,

    Zondag ochtend waren wij in het Leidscherijn ziekenhuis. In de kerkdienst met patiënten. Daar werd gelezen uit Exodus 22 vers 20 tot 26. Het ging in de overdenking over de mensen die verdrukt werden en die vluchteling zijn. Zij mogen nooit uitgebuit worden.Als dat wel gebeurt, en ze smeken God om hulp zal Hij zeker horen! Want God is een genadig God. Dat is dus ook wat ik begrijp uit jou stukje. De mensen hebben op God vertrouwd dat er uit het buitenland iemand zou komen die om hen geeft.
    groeten van tante Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welkom op mijn weblog! Hier kun je alles lezen over mijn reis naar Colombia. Ik ga met een groepsreis van Kerk in Actie mee. Ik hoop een beter beeld te krijgen van het ontwikkelingswerk wat Kerk in Actie daar doet en iets voor de mensen daar te kunnen betekenen.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 7175

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

Colombia

Landen bezocht: