Vol verwachting - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Hanneke Blom - WaarBenJij.nu Vol verwachting - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Hanneke Blom - WaarBenJij.nu

Vol verwachting

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 Augustus 2015 | Nederland, Gorinchem

Over twee maanden is het zover: dan ben ik in Colombia. Iets waar ik me nog geen voorstelling van kan maken. Ik ga naar de hoofdstad Bogotá en omgeving (tot zo’n 3 uur rijden van Bogotá). Maar deze reis gaat verder. Wat de reis mij gaat brengen weet ik niet, maar dat het een bijzondere ervaring gaat worden dat staat vast. Mijn reis is eigenlijk al begonnen sinds ik besloten heb om met deze groepsreis via Kerk in Actie mee te gaan. Een beslissing die ik in januari met de nodige twijfel heb genomen. De twijfel is weg. Ik kijk er naar uit om iets voor de kwetsbare mensen daar te kunnen doen. Als is het maar een luisterend oor bieden en de verhalen bij thuiskomst doorgeven aan anderen om ze te betrekken bij het ontwikkelingswerk in Colombia.

Als voorbereiding op deze reis volg ik de weblog van Inge Landman. Ik ga haar ontmoeten tijdens mijn verblijf in Colombia. Inge Landman is door Kerk in Actie in januari 2015 uitgezonden naar Colombia. Ongeveer twee wekelijks vertelt ze over haar werk aan het project Geloven in verzoening en andere projecten in Colombia. Afgelopen week verscheen een blog over de Stichting Kleine Arbeider, die in Bogotá werkt. Deze organisatie vangt kinderen op die slachtoffer zijn van geweld en geeft ze een plek om weer kind kunnen zijn.

Lees de weblog op: http://www.kerkinactie.nl/projecten/uitgezonden-medewerkers/inge-landman-2 voor meer informatie over het werk van de Kleine Arbeider. Onderaan de weblog vind je ook een filmpje. De ondertiteling van het filmpje is in het Engels. Voor de meesten geen probleem denk ik en soms spreken beelden voor zich.

Je kunt ook onderstaande link kopiëren om het filmpje op Youtube te zien;
https://www.youtube.com/watch?v=SgfMJAkFUHU#action=share

  • 15 Augustus 2015 - 22:32

    Natasja :

    Je eerste verslag! Leuke manier om er alvast naar uit te kijken!

  • 16 Augustus 2015 - 20:44

    Henrike:

    Super leuk .. ik ga je volgen!!
    Veel voorpret gewenst .. en een goede voorbereiding!

  • 17 Augustus 2015 - 11:34

    Cor En Nel:

    Wat fijn om dit zo met jou mee te kunnen maken. Wij gaan jou ook zeker volgen !!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welkom op mijn weblog! Hier kun je alles lezen over mijn reis naar Colombia. Ik ga met een groepsreis van Kerk in Actie mee. Ik hoop een beter beeld te krijgen van het ontwikkelingswerk wat Kerk in Actie daar doet en iets voor de mensen daar te kunnen betekenen.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7174

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

Colombia

Landen bezocht: