Je kunt op reis! - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Hanneke Blom - WaarBenJij.nu Je kunt op reis! - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Hanneke Blom - WaarBenJij.nu

Je kunt op reis!

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

24 Augustus 2015 | Nederland, Nieuwegein

Geruststellende woorden van de arts zo net. Vandaag heb ik mijn herhalingsvaccin voor Hepatitis A en B gehad. Deze keer maar 1 prik. De inenting tegen DTP en gele koorts bestaat uit 1 prik en die heb ik de vorige keer al gehad. Net als bij de eerste keer verliep de inenting vlotjes. Ik kon bij aankomst meteen doorlopen (al was ik ruim een kwartier te vroeg). Na 5 minuten stond ik al weer buiten. Ik probeerde nog wat tijd te rekken, omdat het de vorige keer, een paar minuten na de inenting, ging suizen en ik even moest gaan liggen om niet flauw te vallen. Maar alle voorlichting om gezond op reis te gaan en gezond weer terug te komen, heb ik de vorige keer al gehad. Dan maar even in de auto wachten en een selfie maken, om er zeker van te zijn dat ik niet tijdens de terugreis een aanval krijg. Gelukkig gebeurde dat dit keer niet en was ik zo weer thuis.

In februari krijg ik nog een laatst herhalingsvaccin, zodat ik levenslang ben ingeënt tegen Hepatitis A en B. Handig voor het geval dat ik de smaak van het reizen te pakken krijg en nog meer wereldreizen wil gaan maken. Israël, Myanmar, Thailand, ik noem zomaar wat potentiële reisbestemmingen :). Maar eerst Colombia. Ik ben nu ingeënt en dus kan ik op reis.

Ben ik er dan al helemaal klaar voor? Dat toch ook weer niet. Ik moet in ieder geval nog een insectenwerendmiddel (DEET) aanschaffen waarmee ik mijn onbedekte huid driemaal daags moet insmeren voor preventie tegen Dengue (knokkelkoorts) dat via muggenbeten wordt overgedragen. Ook een goed excuus om mijn garderobe uit breiden, want het dragen van een vestje en/of een legging is ook een manier om je te beschermen.

  • 25 Augustus 2015 - 12:35

    Natasja:

    Fijn dat het allemaal goed gegaan is. Ik denk dat je bij bijv Bever ook goed kunt slagen voor kleding en deetmateriaal. Zit oa. in houten (hinthint) Misschien hebben ze nu nog zomersale.

  • 26 Augustus 2015 - 15:25

    Henrike:

    Wat fijn dat je er nu helemaal klaar voor bent .. alleen nog even wachten tot het zover is :)
    groetjes

  • 27 Augustus 2015 - 20:56

    Hanneke:

    Hoi! Wat leuk om jullie berichtjes te lezen. Natasja, ik heb wel zin om met je te winkelen. Je hoort nog van mij. De voorpret is zeker leuk en het aftellen is begonnen. Maar mijn geduld wordt wel op de proef gesteld. Zaterdag 12 september is beter te overzien, dan maak ik kennis met de groep. Groetjes Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welkom op mijn weblog! Hier kun je alles lezen over mijn reis naar Colombia. Ik ga met een groepsreis van Kerk in Actie mee. Ik hoop een beter beeld te krijgen van het ontwikkelingswerk wat Kerk in Actie daar doet en iets voor de mensen daar te kunnen betekenen.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 7157

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

Colombia

Landen bezocht: